Anak buah…. 20 orang semuanya !!

Aku ade ramai anak buah….kelahiran anak buah terbaru drp abg aku no.2 menjadikan jumlah anak buah aku ade 18 orang sumenya…..dicampurkan dgn anak buah drp tunang tercinta seramai 2 orang..maknanya, aku ade 20 orang anak buah…huhu….

Seronok campur pening kepala (kdg2)…..sebab anak sendiri belum ade, diaorg la tempat aku lepaskan sunyi bila aku balik kampung. Maklum la, kawan2 seangkatan pon ramai dah jengah alam rumahtangga…kalau dulu leh la lepak2 ngan diaorg tiap kali balik kampung.

Anak buah jugak bagi aku penyambung kepada legasi keluarga yang mana kalau kita ‘deliver’ kat diaorg betapa pentingnya mengekalkan hubungan kekeluargaan dengan cara yang betul dan tepat..maka akan hebatlah legasi keluarga tersebut. Legasi keluarga yang aku maksudkan ialah…diaorg tahu yang diaorg ade keluarga yang besar, mesra dan rapat…diaorg ade tempat untuk berlindung kalau mak ayah dia takde satu hari nanti..diaorg kenal pakcik-makcik,sepupu sepapat, sedara mara diaorg….. Pendek kata, korang mesti pernah rasa….”Oh, dia ni rupanya sepupu aku??”..”Ler, pakcik aku ade tingggal sini rupanya??”….. Ini la maksud aku….jadik pelihara la legasi keluarga tu sebab benda ni pon la antara perkara yang mungkin akan menggembirakan kita satu hari kelak…


Untuk anak buah yang terbaru ni….Welcome to the world, Erni Shahanita bte Johari.

This entry was posted in family, personal. Bookmark the permalink.

2 Responses to Anak buah…. 20 orang semuanya !!

  1. tunang tercinta says:

    bukan ernie husnita ke pa?

  2. apa1na says:

    Dah tukar nama…..confirm : Alya Natasha bte Johari

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s