Buruh balik Melaka…

1hb Mei 2009 ialah Hari Buruh Sedunia… dan merangkap jawatan buruh, aku jugak bercuti dan pulang ke kampung halaman. Iya, jemput datang ke kampung saya..Batu 9, Tangga Batu, 76400 Tg Kling, Melaka.

1st of May 2009 is a Labour Day for worldwide..and as a labour, I also had my off day and decided to going back to my hometown. Yes, please come to my village..Batu 9, Tangga Batu, 76400 Tg Kling, Melaka.

Waktu2 macam ni, anak buah aku dah sedia menunggu..nak ajak jalan-jalan. Dan secara sukarela, aku bawak la diaorg kuar ambik angin. Anak buah aku yang sulung pulak ade permintaan “Acik, ade bwk balik kamera kan?? Atie nak kena amik gambar Bangunan Merah kat Banda Hilir la..untuk projek Sejarah..cikgu suruh”….. dan dipendekkan cerita….jenguklah gambar-gambar kat bawah ye๐Ÿ™‚

During this time, my nieces were already waiting..asking me to bring them out. Volunteery, I brought them having a day out. Furthermore, my 1st niece got a request “Uncle, you bring back your camera with you, is it? I need to get a shots of Red Building at Banda Hilir la…for my History project..my teacher ask me to do so”……and for the rest of the story…please view those images below, all rite๐Ÿ™‚

huhu..asal boleh jek English aku.. (><)












Hmm, sekian dulu untuk entri kali ni. Sila komen apa yang patut, ok. Gambar selanjutnya akan dimuatnaik kat akaun Facebook aku๐Ÿ™‚

Hmm, till now for this entry. Please comment on what do you think have to, ok. Further images will be upload into my Facebook account๐Ÿ™‚

This entry was posted in event, family. Bookmark the permalink.

10 Responses to Buruh balik Melaka…

  1. johnlabu says:

    datuk ali rustam da tgk hasil keje ko nie…die nk amek ko sbg jurugambar rasmi utk kerajaan negeri mlk….

  2. apai says:

    ni yang aku suka de kawan2 suka bg moral support neh.. masin la mulut ko hendaknya.

  3. Acaii says:

    perrghhh kalau ko pergi ari ahad aritu bleh jumpa aku beb..
    akupun ada shoot kat sana gak,hehe..ada kerja kat sana sampai semalam..:)
    sume tempat yang ko shoot tu aku amik gambar gak,hehe..
    nice shoot anyway bro..slm kenalan..

    • apai says:

      hmm…takde jodoh ler tuh…takpe, insyaAllah satu hari nanti leh polo ko shoot.. ko otai kan?? Mau belajar banyak sama ko..๐Ÿ™‚

  4. ahin2960 says:

    aku semakin geram dgn dslr kau tu ….

  5. johnlabu says:

    die geram bukan psl ape…die xsbr nk amek gamba bdk kecik…

    pssttt…21/6 ni die tunang….amboii…amboiii…amboiii….

  6. alirustam says:

    ahin nk tunang… saya perlu dtg x?

    • apai says:

      kalau jemput..dtg la Tok…. tapi Nabi pon pesan.. tunang ni x payah heboh2, kawen mmg kena hebohkan la..
      Sukati Datok la… kalau takde melawat mane2 kawasan time tuh :p

  7. ahin2960 says:

    aik….aku plak terbabit dalam hal ni?

Leave a Reply

