Shoot product… white room??

Kunjungan ke tempat keje housemate aku kali ni disertai dgn satu aktiviti tak dirancang. Aku mmg bese lepak kat opis dia nie pon…di samping dok me’repair’ komputer diaorg yg acapkali dijangkiti virus… Opps, lari topik dah.

Aktiviti yang aku ckp tuh bermula bila aku terserempak dgn boss dia…Abang Zam. Owner pada Toyota Celica yang aku pernah shoot pd entri lepas.

Boss  : Pai, bawak kamera sekali?

Aku  : Yeap

Boss : Haa, bagus..ko tolong ambik gambau (boss dia pon org Melaka yee..) barang-barang nih.. nanti dah nak antau ke customer.

Aku : Orait..takde hal… Ade board putih tak??

Sebelum ni, aku ade view video Ijamm psl nak shoot produk (rujuk SINI), so aku rasa ini peluang yang baik untuk aku praktikkan benda nih. Takde mana ‘whiteroom’ pon…aku ambik polycarbonate board yg diaorg bese buat lightbox tuh…jadikan background dia…ambik sikit banner putih letak kat tepi utk adakan fill-in light…dan guna kanvas putih utk buat alas…aku guna speedlight Nissin aku satu lg tuh sebagai slave…pastu shoot dgn lens 50mm f1.8

Lepas shoot, aku tgk horizontal utk background x seimbang…tp mmg sbb aku shoot dr tepi..bukan tepat dr depan. dan patutnya aku guna kain/kanvas putih sebagai background dan floor.. Tapi takpe la,  aku belajar…








Gambau-gambau ni sume aku terpaksa letak watermark “LZ Advertising” sebab produk2 tu kan hakcipta diaorg… Kena hormat la ha. Kalau nk order barang2 yang mcm tu sume…tempah banner ke bunting ke…. nak buat signboard …lightbox dan yang sewatu dengannya la kan…aku bagi la sini contact company dia :-

LZ ADVERTISING SDN BHD
NO 15, JALAN WANGSA SETIA 3,
WANGSA MELAWATI, 53300 KUALA LUMPUR.
TEL : 03-4142 5154 FAX : 03-4149 9806
EMAIL : sales@lzadvertising.com
WEBSITE : WWW.LZADVERTISING.COM

Hmm….tolong promote lagi… ini pon staff LZ dok baca/tengok jek blog aku…kasi la posting comment sikit…mane tau sales korang lagi up..huhu..

OK la…. back to agenda.. Komen membina amatlah dialu-alukan…

This entry was posted in event, personal, product. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

