Sayangi keluarga anda..

Entri yang lepas adalah berkenaan majlis pertunangan adik aku dan entri kali ni kira berkaitan la jugak. Sebab pada tarikh tu, sume adik-beradik aku ade kat umah..dan mcm tongkang pecah la kira rumah aku dah bila anak-anak buah sume pon ade sekali… Senyap time malam nak tido tu jek…Haru..

Tapi dalam haru-haru tu pon, aku paling suka saat bersama family (kebanyakan orang pon camtu) selain daripada masa bersama yang tersayang. Dan sebab dia sekarang jauh di perantauan, aku selalu la sibukkan masa aku dgn aktiviti2 lain dan banyak gak luang masa untuk anak-anak buah aku.

Kalo perasan, dah 2-3 entri gak citer psl anak buah aku ni sume…apa nak buat, pakcik yang penyayang :p
Diaorg ni sume pon dah mesra kamera dh psl dok selalu kena shoot dan directed to pose by me. Siap skg dah pandai request..” Cik, cepat tangkap !!” sambil diaorg buat pose sendiri. Adoiyai…

Dan aku sendiri benaunya ade personal project utk raya kali ni, aku nk buat Wall of Fame kat area dining hall. Aku nak penuhkan dgn frame-frame gambar candid family dan aku sgt pasti, impak dia akan dpt dirasai dalam tempoh yang panjang. Oleh itu, raya nanti jemput datang rumah ye.. Okess, let’s enjoy some piccas…

Kaya dah aku..pakai gigi emas oo…tapi bukan kaya wang ringit la..kaya kasih sayang..huhu

Sedikit pesan utk para sahabat yang selalu aku tgk status kat Facebook…”tension..bosan…malas…bangang la..bla bla bla”….. Kalau selalu rasa camtu, back to family la…kita keja pon, hasil bukan nak rasa sorang..utk mereka2 yang kita sayang jugak. Jadi, korbankan la sikit rasa tu demi untuk mereka2 sume.. bersikap penting diri selalunya akan semakkan kepala sendiri jugak..:)

Moral of the story, gi balik kampung….dan hayati setiap saat bersama keluarga..
Bersihkan hati..buang jauh2 rasa marah tu…

Ikhlas dari aku,
– apai –

This entry was posted in family, personal. Bookmark the permalink.

2 Responses to Sayangi keluarga anda..

  1. ma suke sangat sangat sangat summee summe summmeenyeeee…
    tahniah sayang..
    moment2 yang sangat cute dan berharge:))
    (kimi ko jage aku dendam ngan ko….ooo ngan org lain kemainnnyeeee mesra ko yeee….)

  2. alirusTam says:

    meran msti nanges bc entri ko ni

Leave a Reply

