1Malaysia

Suatu petang di bulan Oktober 2009, aku terima SMS

Cham @ Johnlabu : “Pai, ko kat mana? Ko ade balik Melaka? Bos aku nak jumpa ko..ade sikit hal.
Aku : “Aku memang nak balik petang ni..kita jumpa kat subaidah la kul 6 kang

So, aku pon packed barang..balik Melaka.. dan seperti yang dijanjikan, kami dok meeting kat Subaidah, depan MITC tuh..

En.Rashid : “Pai, aku ade job ni..tp nk urgent.. ko ade 3-4 hari jek nak siapkan ni..

OK, dari situ bermula la perbualan yang lebih serius antara kami.. En.Rashid ni owner kepada syarikat Nusa Media House yang kepakaran mereka adalah dalam bidang video.
Sila lawat sendiri web http://nusamediahouse.com untuk cerita lebih lanjut.

“Job” yang beliau cakap tadi ialah menyediakan gambar-gambar yang berkisarkan 1Malaysia untuk digunakan oleh pihak klien nanti. Dan atas kepercayaan En.Rashid.. aku cuba sebaik mungkin pikul tanggung jawab ni. Idea nampak mudah…more to street shooting..shoot gambar yang ade berbilang kaum sedang jalankan aktiviti.. gambar kanak-kanak sedang bergembira..gambar murid-murid, pelajar universiti/kolej dan golongan bekerjaya yang hidup di bawah bendera Malaysia ni.
Realitinya…dalam masa yang diperuntukkan.. bengkok gak la badan nak prepare gambar2 ni semua. Takpe, amik ni sebagai cabaran dan aku nampak ini satu assignment yang sangat bagus, pendedahan & pengalaman yang sangat berharga untuk APAIPICTURES.

Alhamdulillah…dapat la jugak aku selesaikan tugas ni.. selepas 2-3 kali submission :p
Merata gak la berjalan..dan ramai gak la yang aku libatkan.. Terima kasih semua atas kerjasama..
tunang tercinta ,rakan-rakan sepejabat, Julia& kawan2 (Kolej Polytech Mara Taman Maluri), Pn. Azura Said (MARDI), guru dan adik2 dari tadika Kemas Rawang, pelajar sekolah Sinaran Budi Rawang, sahabat aku, Noorsham Iqbal dan En.Rashid dari NusaMedia House khususnya :p).

Walaupun tak la sehebat mane pon hasil kerja aku..aku bersyukur la dapat laksanakan tugas ni seadanya.

Teruskan menyokong APAICTURES haa…

  
Mohd Fairus Aris

This entry was posted in product and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to 1Malaysia

  1. johnlabu says:

    pandai gak ko wat cerpen….

Leave a Reply

