L . O . V . E

Untuk beberapa entri lepas, aku ade inform yg Cik Tun ade balik Malaysia kejap..bercuti untuk 2 minggu. Tapi skg dah balik sana balik untuk meneruskan perjuangan beliau.

Ingin aku tegaskan kat sini, aku sayang dia… dan korang semua jugak mesti ade yang korang sayang+cinta+rindu..mustahil la takde kan, atau mungkin korang tak perasan..ade jugak insan lain yang sangat sayangkan kita. Jujurnya, sayang aku ni diekpresikan lebih sikit sebab kami berjauhan.. sorang kat sini..sorang kat sinun.. so, bila sesekali ade peluang untuk habiskan masa bersama..mesti la kita nak pastikan masa tu berkualiti kan? x nak sia-siakan walau sesaat.

Ok la, mungkin korang leh nampak sendiri betapa aku sayangkan dia sebab aku ni x brp pandai nak berselindung… kalau aku suka, aku tunjukkan aku suka. Aku sayang..aku luahkan sayang aku.. kalau aku dah x suka..aku x berkenan, aku x pandai nak pura2 aku masih suka…samada aku diam membisu..atau aku terus cakap aku tak suka (tp besenya pada jenis orang yang boleh terima teguran & faham perangai/hati budi aku..). Tapi sangat jarang la aku cakap aku x suka terus-terang, aku selalu sindir/perli je :p

Pernah aku baca satu buku ni, seorang professor nak lancarkan kempen peluk. Matlamat utama dia..menyemai rasa sayang dan kasih pada orang sekeliling… dan aku jugak nak selalu ingatkan, kasih sayang lah sebenarnya yang menjanjikan kebahagiaan..bukan duit..bukan gajet dan bukan Facebook.. So, kurangkan masa ber’facebook’… angkat telefon..call adik-beradik..mak ayah..suami/isteri…sahabat2 karib..cikgu2… tanya khabar..dan bergelak-gelak lah sambil ingat kenangan manis bersama. Dalam masa yang sama, angkat tangan tadah doa..panjat rasa syukur dan terima kasih kat Dia..bagitau kat Dia..betapa kita kasihkan Dia…

Hidup dengan rasa benci..dendam..runsing x bertempat ni sume buat kita lebih mundur ke belakang. Tak perlu ulas banyak pon sebenarnya sebab sume tahu dan sedar ape yang aku cakap ni..cuma nak kena selalu peringat.. kebetulan..Tuhan pulak pesan kat kita supaya jadik khalifah Dia..suh berpesan-pesan sesama sendiri kan..

Ok la beb.. enjoy slide show yang aku tujukan buat tunang tercinta.. Let’s spread the LOVE… hargai keamanan yang ade !! simpan botol, minyak gas dan lighter tu untuk buat pelita raya tahun ni..

  
Mohd Fairus Aris

This entry was posted in family, personal. Bookmark the permalink.

3 Responses to L . O . V . E

  1. ahmadcarlito says:

    huhuhu begitu mendalam cinta apai kepada cik tun… tahniah kerana mencintai dan dicintai… okay la tuhh..

  2. apai says:

    buat benda yg sama pada pasangan ko Senik… bukan pada dak Atong tau..huhu

  3. johnlabu says:

    bile nk balik melake lg fairus…?kiyak da menggigil da tue….

Leave a Reply

