Faiz & Huda | 7 Nov 2010

Lepas majlis Sue di Seremban, aku bertugas lak di Bukit Jelutong keesokannya untuk merakam gambar di majlis Faiz & Huda. Tugas ni sebenarnya datang daripada sifu aku,Azim Puch. Terima kasih boss🙂
Azim dah shoot untuk majlis nikah dan sanding sebelah Huda sehari sebelum tue kat Teluk Intan.

Majlis sebelah keluarga Faiz di Bukit Jelutong ni berjalan lancar..majlis yang ringkas tapi meriah. Attire pengantin pun simple, ringkas dan kaler menarik..aku suka camni, tunjuk kat Cik Tun..dia pon suka. Cuaca pulak agak merisaukan mula-mula tapi Dia paham, so Dia bg air sikit2 je untuk sejukkan hari siang..syukur. Aku sesat la kejap masa sampai, main pusing-pusing kat area Bukit Jelutong tuh…walaupun aku pernah shoot kat sini dulu sekali untuk majlis Aida & Rizal di Dewan Guthrie.

Faiz & Huda rupanya dah siap2 make-up drp Teluk Intan dan terus balik ke Bukit Jelutong. Memang diaorg sampai on time la untuk majlis berarak. Aku pon sebelum tue..just bawak diri ke hulu ke hilir shoot family Faiz yang sememangnya ramai. Sib baik adik Faiz tunjukkan mane satu mak ayah sebab aku tengok iras muka semua sama jek.

Ade satu peristiwa best nak aku kongsi sebab aku sangat suka bercerita topik rezeki. Asalkan kita buat keje ikhlas, niat kita baik..InsyaAllah, ganjaran dari Dia selalu ada. Petang masa kuar outdoor shoot tu, aku bawak Faiz & Huda ke showroom Sime Darby dan mase nak balik tu, aku terperasan padang tempat orang main layang-layang.

“Faiz..ko larat lagi tak nak shoot?? Kena lari2 sket..” Aku tanya Faiz sebab aku terpikir untuk shoot kat situ sambil Faiz & Huda main layang2.”Aku ok jek..tapi aku tak bwk duit nie..” sambut Faiz. Aku pon mmg tak kisah nak beli layang-layang tu sebab leh buat prop & anak buah aku pon ramai, boleh diaorg main nanti:)

Bila sampai kat padang, Faiz perasan kat kocek dia ade duit org bagi masa salam2 ..so dia nak guna duit tu la kira. Tapi bila brader yg jual layang2 tu tau aku nk guna kejap je untuk jadik prop pada pengantin. “Kejap dik..abg ambik yang besar punya..tak yah beli la.. pinjam jek ni ha kejap”. Memang rezeki pengantin la kan.. dan aku ucapkan kat brader tue “Semoga bertambah murah rezeki abang”.

Psstt..takut woo bila kena cover job sifu :p

  
Mohd Fairus Aris

This entry was posted in wedding and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

